KURNIAAN DARI-NYA..=)

Tuesday, March 8, 2011

Bila akal mula berfungsi......tangan pula turut berkongsi...nie lah jadinya....

Jeng jeng....bertemu lagi di ruangan soh seh soh seh nie.....hmmm.....tik tok tik tok dah 2 bulan saya belajar menjahit kat pusat pembangunan belia.....tinggallah 4 bulan lagi...seronok menjahit ni...bila dah minat..rasa macam ketagih pulak nak siapkan tugasan yang cikgu bagi.....


Saya diana, amat teruja sekali bila diberi tugasan yang pertama sekali iaitu blaus asas wanita....punyerlah amik masa nak siapkan....jenuh gak benang-benang tue wat tarian tango....he he....saya plak jaitnyer asyik2 tersasar je...maka dengan bersusah payah buka balik jahitan...adoiiii......tengok2 orang lain dah siap rasa nak tarik2 jer rambut orang yang dah siap tu....(jahatnyerr kan kan..)..tapi sebab kita niat kerana Allah..maka susah susah pun saya redah jugak.....bila dah siap rasa puas hati sebab saya dah buat yang terbaik......tup tup punyer cerita...baju yang di buat tu ada markah pulak......mak aihhh terkejut berukkk plak...mula lah rasa tak yakin pada baju yang di buat...dalam hati...adoii jait pon terkial kial berapa plak markah aku dapat nie......isshhhhh hati yang baik pon berkata wahai diana...yakinlah anda pada setiap usaha anda....bersyukurlah....itu kata hati.....otak ligat berfikir-fikir plak....eyhh eyhhh...nantilah tengok.....
dalam sibuk bermonolog itulah, rakanku kak norie pon mencubit....lawa kitak wai bulih 90%....(bahasa iban yang maksudnya...amboi lawanya dapat 90 pratus....)...he he...idung pon kembang kempis yer kerrr cam tak percayanya lahhhh........pas tue dengan kadar segera, ditekankan kadar segera kaki terus mengorak langkah...nak kemana?nak tengok markahlah....weiiiii....tertera nama NORDIANA BINTI MOHAMAD AREBI......alhamdulillah.....markahku yang tertinggi sekali......caya tak, rasa berbaloi bila kita berhempas pulas buat sesuatu....akhirnya markahnya pon berpulas jugak.......membuahkan hasillll yerrr....(adik saya sambung he he...pandai dia buat ayat.....cium kang...heh heh)




                        Blaus Asas Wanita...(adik kata....hasil tangan pertama)


Yang kedua plak blaus Princess Cut.....macam baju misi (nurse)...dolu dolu nyerlah....yang nie poket dia banyak punya payah nak wat.....sana sini dah parut-parut di baju saya wat......gara gara bukak benang banyak kali....kalu orang nak tempah..bila tengok nak tempah pon tak jadi.....he he he...yelah kitakan mak budak baru belajar...nanti blajar n belajar mesti pandai kan....tul tak?...jangan kata tak betul nanti kecik pulak saya yang memang dah kecik nie.....ngeeeee......


                                                      Blaus Princess Cut


Baju ke 3.....ditekankan lagi ke 3....Gaun Garis Puteri..huuuu baju yang buat air mata terjun tanpa tol...uwaaa.......tapi siap jugak dengan markah 98%....he he.....tak nak panjang2 cerita.....baju ni cikgu cakap senang.....tapi saya rasa tak senang........tu la......


                                                   Gaun Garis Puteri
                              
Sekarang ni dalam proses membuat seluar sleck pempuan....baru jer pas jahit zip...mula-mula belajar tangan keras jer rasa...dah tu pakai mesin jahit kaki...kalau tak reti namanya...memang putus jerlah benang dan mesin yang sepatutnya bila kita menjahit kain tue gie depan saya plak mesin jaitnyer siap men undur2 lagi...gear reverse plak..hu hu.....siap panggil cikgu....kata mesin rosak...hua hua......yang bermasalah tu sebanrnya saya lah.....cekodok betul saya nie.....tapi takpe la cekodok boleh gak di makan........keh kehhh.Setakat ni sajalah ye...(adik kata.....dia sebenarnya nak online tuhh...hmmmmm....).....ada rezeki jumpalah lagi.

No comments: