KURNIAAN DARI-NYA..=)

Saturday, April 30, 2011

MALAM NI TAK DAPAT TIDOR........

SALAM......

sayu jer rasa hati malam ni......ingat kat arwah adik......pemergiannya amat mengejutkan.....hmmmmm....hari ni dah 2 minggu arwah pergi meninggalkan kami......ku tahu..Allah SWT lebih sayangkan arwah.....sebab tu dia pergi dulu.....

Air mata seorang ibu yang tak berhenti nak menitis...aku juga seorang ibu pasti dan nyata aku faham perasaannya......mak...sabarlah mak......kami ada di sisi untuk mak.......sayangg mak......hmmmmm....memang tak tahan tengok mak macam ni.....tapi ku tahu mak sabar dan tabah orangnya.......BacaanYassin tidak pernah ku lihat lekang di bibirnya....

Ayah......tangisnya tak nampak...tapi sayu di wajah takkan dapat nak di elak elak.....ayah demam sejak dapat berita adik dah tak ada......adik memang kesayangan ayah.....ayah selalu tanya adik kalu tak nampak adik.....ayah tak boleh jauh adik.....kami semua sedar semua tu........sabarlah ayah.......adik pergi sebab Allah SWT sayang adik....lebih dari kita sayang dia......

adikku wani......menangis sampai pagi.....dia memang rapat dengan arwah.....sebab tu dia jadi macam tu.......adikku yang manja ni memang mudah mengalir air mata.....sabarlah adik...kita semua akan pergi jua...cuma masanya kita sendiri tak tahu......

adikku siti.....lihatnya tabah tapi begitu jua.......bengkaknya mata memang ketara.....bukannya apa....baru je pagi tu hantar dia g kerja.....mau tak percaya abangnya dah tak ada.......

diriku....menjadi setabah yang mungkin.......dalam hati tak siapa yang tahu.....namun aku Redha.....dia adikku hingga akhir hayatku........sayang adik buat selama lamanya........

Arwah adik ada isteri dan 2 orang anak......kecik lagi 5 dan 6 tahun....sorang pempuan sorang laki.....kalu menangis mesti panggil ayah ayah.......hmmmm sedihh tau dengar macam tu......arwah adik sangat pemurah tidak pemarah ,sangat peramah...., suka membantu kawan yang kesusahan......hormat pada orang tua........

Si abang tanya " Ayah mana?"
ibu jawab "kerja jauh.....:"...ibu menyeka air mata yang jatuh tanpa dipaksa.....
si adik menjawab pula,"taklah ayah dalam kubur".....
si abang mencelah"Ayah dalam kubur.....orang pijak ayah (meratakan tanah atas kubur)...ayah sakit...."

itulah diolag yang sempat saya kongsikan bersama pembaca sekalian.......


Sayangnya pada adik....tetap teguh dik.....semoga adik bersama dikalangan orang orang yang beriman......amin..
Al Fatihah buat adikku......

8 comments:

siti suraya said...

shahdunya saya baca post nihh . tak mengapalah . yang pergi , memang takkan kembali . kita yg masih hidup ini , doakan arwah . al-fatihah~

Muhammad Burn said...

slm. Bersabarlah... Yang pergi tetapkan pergi. Satu masa nanti tiba giliran kita pula... Sebab mati itu pasti. Kata org, kalau kita menangis, roh itu turut sama menangis... Jadi sebolehnya iringkan dgn doa, dan bukannya tangisan...

tiefazatie said...

sedihnya baca..sabar la sis..alfatihah utk arwah..

Nurain Ali said...

Al Fatihah untuk Arwah

Ibnbakr said...

Al-Fatihah buat arwah..
Ajal itu ketentuan Tuhan.
Kita yg masih hidup,teruslah berusaha menjadi hambaNya yang soleh.Hamba yg sebenar-benar hamba.
InsyaAllah..

cikida said...

hurm..sbr ye..mungkin Allah lebih syg dy...smga rohnya dicucuri rahmat..amin.byk kn bersabar ye...ade hkmah disebalik sesuatu yg terjadi.

Khairul Antasha said...

salam...

takziah utk family awak...

bykkan bersabar ok..

Melda Mohd said...

Salam takziah. Al-Fatihah~

Bertabahlah.