KURNIAAN DARI-NYA..=)

Thursday, May 5, 2011

KISAHKU DI HARI SELASA...Mengapa AKU tersenyum.......?

Salam pmbaca yang dihormati,disegani, disayangi..pertama sekali nak mintak tolongggggg sangat sangat kat korang......boleh tak?

emmm..nak mintak tolong senyum sikit jer...

fuh fuhhh...okey okey...kita ke pokok pangkal nyer kenapa mengapa saya tersenyum.....?

saya tersenyum sebab terkenang kisah semalam di sebuah superman...eyyh eyhh salah supermarket......sebenarnya kedai jerk....hu hu

macam nie ceritanya.....

saya ni tolong aje.....sebab adik pesan beli kotak pensel...yang kaler pink and love2....macam tue lah temanya......
kata adik...nanti bila dah sampai sana....tepon dia...sebab nak confirm kan kaler yang dia nak sangat2.....kot2 ada yang lebih menarik tertarik yang boleh mengubah fikirannya....

okeyyy...tinggalkan bab tu......saya g lah sana dengan adik yang sorang lagi... dengan penuh harapan apa yang dia nak tu dapat di penuhilah kiranya......sampainya kat kedai tu.....tanpa malu terus menuju ke rak kotak pensel yang bertimbun2....bersusun cantik, digantung indah...cari2 ada kaler pink....ada jugak love.....terus call adik cakap benda tu ada.....adik cakap ok beli je....tapi pilih dulu...takut zipnya tak elok...dan nak yang cantik....maksudnya kenalah memilih plak.....da satu hal....

hmmmm nak tau.....tengah2 saya dok syookkkkk, kemaruk bagai....memilih kotak pensil tu....pekerjanya bukan main lagi mengomel (ada 3 org tgah sedap kunyah kopok....)...dah tu dalam DIALEK2 SARAWAKIAN pulak....(dia ingat saya ni tak faham agaknya......kita pon pandai aper cakap that language..he he)


berbunyi begini.....

JINGKAU AJAK.....ANANG MAYUH FIKIR, ENTI AKU AMBIK AJAK...KAPA MAYUH PIKIR(maksudnya...amik jer jgn banyak fikir,kalau aku amik jer, buat apa banyak fikir)berkali kali diorang cakap macam ni...mula mula tak perasan...da berulang baru perasan....

dalam hati berkata....(ini orang punya.....adik nak yang cantik.....kenalah puaskan hati dia.... tersenyum dlm hati jer..)

sambil tu tangan membelek lagi....takut adik tak suka....kita tengok ada yang lagi comel....jadi kenalah buat pilihan....bukan lama pon .....pekerjanya ngomel lagi....

PAMA AMAT INDUK TU...ENTI AKU AMBIK AJA.....( AMBOI PEMPUAN NIE....KALAU AKU AMBIK AJE LA..BUAT APE PILIH2)PAMA, (kalau da cakap ayat ni....maksudnya mereka dah mula nak naik angin)

dalam hati....sabar jelah ngan diorang ni.....customer always right....bukan diorang bayar pun kan?lagipun beli untuk adik.....baru 5 minit dah bising2......salah ke ?kenapa pekerja tu nak marah2 plak....diorang sedap2 makan kopok.....keje ke makan?

sebenarnya diorang malas nak kemas kalu pensil box tu bertaburan berselerak ke kan?......tapi terus terang cakap...saya kalau g mana2 pasaraya pun....baju pun saya ble lipat balik....nie setakat pensil box....lagi..saya kemas2kan tempat asal....

dari saya mula memilih mulut diorang memang tak henti2 mengomel.dialog yang sama..saja buat panas....tapi kita senyum ajer....

saya buat dek...walau hati dah rasa nak membengkak......tapi sabar jugak....kalau saya balas pon bukan ada faedah.....lagipun nanti samalah cam perangai diorang plak.....saya bukannya baik pon,manusia biasa namanya....tapi selagi bole diam baik diam jer ngan spesis mengomel ni....macam lah kita tak faham...

Tu yang saya senyum ni....diorang ingat KITA TAK PAHAM KE DIORANG CAKAP APER?....adoiii nasib baik saya sabar...kalu saya balas balik dalam bahasa tu..apakah yang akan terjadi agaknya?..tapi tak nak lah memalukan diri jugak...hu hu

LASTLY...masa saya nak bayar kat kaunter tu boleh dia cakap macam ni....

KUMBAI KU MAYUH AMAT DI BELI IYA.....PEDAK SITEK AJAK?(ingat banyak sangat dia beli....tengok.satu je pun)dengan nada yang menyindir2 n the geng.....saya tetap senyum walau mata sempat menjeling.....

saya plak macam dah tak ada hati nak masuk kedai tu lagi...tapi antak arrrrr..

PESANAN saya.....bersabarlah dengan orang yang macam ni......takut yang kecik jadi besar plak....ini bukan karenah birokrasi...tapi karenah duniawi.....takper.....mereka juga MAKHLUK CIPTAAN NYA.....

No comments: